.

ROGAM tweevoudig onderscheiden voor klantvriendelijkheid.



ROGAM is voor zijn zeer klantvriendelijke manier van werken onderscheiden met maar liefst twee Klant Nr. 1-medailles. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Tevreden klanten zijn bovendien belangrijke merkambassadeurs.


Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.


De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.


ROGAM: dubbel in de prijzen voor de klantvriendelijkheid

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz en smart organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz en smart dealer ROGAM sprong er uit. Klanten gaven zeer hoge waarderingscijfers voor alle smart vestigingen en voor de Mercedes-Benz vestiging in Gouda. Daarvoor kreeg algemeen directeur Jan-Bas Veltman van ROGAM de Klant Nr. 1-medailles overhandigd. Veltman over de prestigieuze onderscheidingen: “Bij ROGAM houden we van mensen en auto’s. In welke vestiging je ook komt: we doen er alles aan om klanten het goede gevoel te geven. Daarnaast springen we optimaal in op de wensen van elke klant, bij zowel verkoop als op onze serviceafdelingen. Wij vragen onze klant ook of hij/zij tevreden is over onze dienstverlening omdat wij graag leren van onze klanten hoe het nog beter kan. Dat alles doen we met een hechte en stabiele club medewerkers. Zij werken met een instelling waarbij ‘service’ met een hoofdletter wordt geschreven. Zo blijven onze klanten altijd mobiel. Precies dat zit in het DNA van ROGAM. Daar blijven we ook in 2017 met volle overgave aan werken – we hebben deze prijzen ermee gewonnen, nu gaan we voor het behoud ervan.”

 

Best Customer Experience
De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de tiende keer toegekend. Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Benelux reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ wordt dagelijks waargemaakt door onze dealers. De Klant Nr. 1 Awards inspireren en motiveren hen tot het leveren van topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid acteren we op een hoog niveau. Dat is belangrijk: klanttevredenheid is een bepalende factor bij de ‘Best Customer Experience' die we wilen bieden – vanaf het eerste contact doen we alles om klanten zich thuis te laten voelen bij Mercedes-Benz. Dat koppelen we aan een optimale, persoonlijke dienstverlening tijdens de complete ‘customer journey’. Ook in 2017 blijft dat onze topprioriteit.”

 

Bijschrift: Jan-Bas Veltman krijgt de Klant Nr. 1 medailles overhandigd door Eberhard Kern (President & CEO Mercedes-Benz Benelux – rechts op de foto). Links staat Marcus Breitschwerdt, Head of Region Europe Mercedes-Benz Cars.